Откриха как да се "изключи" желанието за ядене на сладки неща

21:00, 01 юни 18 / Любопитно 25 726 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Учени от Колумбийския университет в Ню Йорк откриха как да премахнат желанието за ядене на сладко у мишките и твърдят, че някой ден методът може да бъде приложен върху хора, съобщи вестник "Мирър", цитиран от БТА.

Ако бъдат прекъснати сигналите, които рецепторите на езика изпращат към амигдалата - ключов дял от мозъка, отговарящ за вкусовите възприятия, интересът към яденето на сладки неща намалява.

"Това е все едно да си хапнете от любимия си шоколадов сладкиш, но без насладата от него. След няколко хапки, можете да спрете да ядете, което иначе не бихте направили", обясни д-р Ли Уанг, ръководител на екипа.

Изследването стъпва върху предишни проучвания, които показват, че когато езикът усети един от петте вкуса - сладко, горчиво, солено, кисело или умами - нервните клетките по езика изпращат сигнали до дялове от мозъка, които отговарят за вкуса и за предприемането на действия.

"По-ранните ни изследвания показаха, че има ясно разделение между дяловете в мозъчната кора, свързани с възприемането на сладкия и горчивия вкус", каза д-р Ли Уанг.

"Новото изследване показа, че това разделение продължава чак до амигдалата", заяви той.

"Това разделение между сладко и горчиво в мозъчната кора и в амигдалата означава, че ние можем да манипулираме тези два дяла от мозъка и да наблюдаваме резултатите".

Учените са направили няколко експеримента, в които сигналите за сладко или горчиво към амигдалата са били прекъснати. Когато това се случвало, мишката все още можела да направи разлика между двете, но вече без емоционални реакции като предпочитание към сладкото или избягване на горчивото.

Някой ден методът може да бъде приложен върху хора и да помогне при лечението на затлъстяване и други заболявания, свързани с храненето, убедени са учените.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама