10-15% от двойките в репродуктивна възраст имат затруднения

14:00, 06 юни 18 25 856 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Средно около 10-15% от двойките в репродуктивна възраст имат затруднения”, каза Христина Христова, съветник на вицепремиера Валери Симеонов на форум "Причини за нарушаване на репродуктивните функции при младите хора и пътища за преодоляването им", цитирана от БТА.

Трябва да се създаде регистър на двойките с репродуктивни проблеми, защото все още не се знае какъв е техният брой, а доста организации спекулират с цифрата като посочват, че тя е около 250 000 души, което е доста преувеличена”, каза зам.-министърът на труда и социалната политика д-р Султанка Петрова. Петрова допълни, че през 2017 г. държавата е отпуснала допълнителни средства за инвитро процедури.

Петрова отбеляза, че демографската ситуация в България е тревожна, но това е тенденция в целия ЕС.

В цяла Европа, поради променената ценностна система на населението - високото образование и кариерното развитие, раждаемостта е ниска”, каза от своя страна Георги Бърдаров от СУ "Св. Климент Охридски". Според него не е странно това, че всяка година се раждат по-малко бебета в България, не е и катастрофа, защото в момента влиза в детеродна възраст поколението, раждано през 90 -те години. “Този контингент е по-малък, а не репродуктивните нагласи са станали различни”, коментира Бърдаров. Той прогнозира, че в следващите няколко години раждаемостта ще става все по-ниска.

Според него огромните проблем на България са емиграцията на млади хора и промените на структурата на населението. Той смята, че голямата битка на България трябва да е за задържането на младите хора в страната.

15 на сто от двойките не могат да постигнат бременност в рамките на една година, като в 50 на сто от случаите причината е в мъжа”, заяви началникът на клиниката по урология и андрология на ИСУЛ проф. Чавдар Славов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама