Астрономи от САЩ се съмняват за наличието на девета планета в Слънчевата система

16:30, 07 юни 18 / Любопитно 25 357 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Астрономи от университета на Колорадо в Боулдър заключиха, че траекториите на отдалечени транснептунови обекти могат да се обяснят със сблъсъци с астероиди, а не с гравитационното влияние на хипотетична девета планета в Слънчевата система, съобщи "Лента", цитирана от БТА.

Отдалечените транснептунови обекти са небесни тела, разположени зад орбитата на планетата Нептун. Смята се, че те не са повлияни от гравитацията й. Възможен отдалечен транснептунов обект е планетата джудже 90377 Седна, чийто перихелий е два пъти по-отдалечен от орбитата на осмата планета в Слънчевата система. Някои учени смятат, че съществуването на тези небесни тела може би подкрепя хипотезата за наличие на девета планета в Слънчевата система. Според тях отдалечеността на транснептуновите обекти се дължи на гравитацията на тази планета.

С помощта на компютърен модел астрономите установили, че малки транснептунови астероиди се движат по свои орбити по-бързо в сравнение с по-големи обекти, като планетата джудже 90377 Седна. Сблъсквайки се с нея, те я отпращат към отдалечени райони на Слънчевата система. Този извод съвпада с данните от наблюдения, според които размерите на отдалечен транснептунов обект и отдалечеността му са взаимносвързани.

Учени оповестиха за възможното откриване на голямо небесно тяло зад орбитата на Нептун през януари 2016 г. Хипотетичният обект кръжи около Слънцето по издължена траектория, а по физико-химичните си свойства напомня Нептун.

Резултатите от изследването са качени на сайта ЮрикАлърт.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.